Řešení
Pro výpočet Kuder-Richardsonova koeficientu reliability je třeba nejprve vypočítat index obtížnosti a hodnotu obtížnosti jednotlivých úloh v didaktickém testu (vzhledem k dalším výpočtům použijeme vyjádření desetinným číslem). Pomocí základních matematických operací programu MS Excel vypočítáme další potřebné údaje:
Otázka č. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Správná odpověď |
a |
d |
a |
b |
d |
c |
a |
b |
d |
b |
c |
a |
|
a |
|
Body |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
dosažené body |
13 |
20 |
20 |
15 |
12 |
18 |
10 |
22 |
19 |
10 |
20 |
23 |
15 |
18 |
13 |
max. počet bodů: |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
24 |
p |
0,542 |
0,833 |
0,833 |
0,625 |
0,50 |
0,75 |
0,417 |
0,917 |
0,792 |
0,417 |
0,833 |
0,958 |
0,625 |
0,75 |
0,542 |
q |
0,458 |
0,167 |
0,167 |
0,375 |
0,50 |
0,25 |
0,583 |
0,083 |
0,208 |
0,583 |
0,167 |
0,042 |
0,375 |
0,25 |
0,458 |
Kuder-Richardsonův koeficient Kr = 0,6578 |
Na základě výpočtu je možné konstatovat, že reliabilita didaktického testu je nízká. Jednou z příčin je pravděpodobně i poměrně malý počet úloh v didaktickém testu.
![]() |
![]() |